perjantai 2. elokuuta 2013

Hiljainen hetki nykyteknologialle

!!Varoitus!! Pitkä ja tosi kuiva festariviikonloppukuvaus tiedossa.

Viikko sitten tähän aikaan oltiin Laurin kanssa ainakin melkein jo siellä missä pitääkin, Helsingissä Summer Sound Festivaleilla. Pelkästään se, että lähtö myöhästyi ei riittänyt, vaan matkalla ehti loppumaan bensakin kertaalleen. Oltiin nimittäin moottoripyörällä liikkeellä! Itse festarikulkuneuvoksi se ei ehkä ollut se mukavin, mutta siistiä ja ihan sairaaaaan makeeta se oli silti, vaikka mulla oli ihan jees kokonen rinkka selässä. Eikä meidän pyörä ollu mikään matkapyörä, vaan Kawasaki Ninja...
Festivaalialueelle mentiin niin, että eipä tarvinnut kauaa ootella että Axwell kiipesi lavalle. Eikä muuten ollu huono aloitus tämän kesän festareille, koska Axwell on niin ihana. Sain aivan törkeen ihania kuvia tältä keikalta, mutta samana yönä mun Lumiasta loppui akku, eikä se sen jälkeen suostunut enää lataamaan itseään, saatikka heräämään. R.I.P kuvat, kapula heräsi vasta sunnuntaina tehdasasetuksille. Ihan vitun hienoo, kiitos taas tästä. Eikö näitä vehkeitä jakseta vai osata tehdä valmiiksi ennen kuin ne tuupataan myyntiin? Tai mikä mä oon valittamaan, itepähän oon tänki ostanu. Kiukuttaa silti.  Ei vittu sit, tehdään kuvaton postaus sen kunniaksi. Eipä ole ensimmäinen kerta kun se tekee tämmöisen tempun, mutta jooko voisko siihen vaikka tehdasasetuksina olla, että kuvat menee suoraan SkyDriveen? Mulla meni toissapäivänä kolme tuntia tutkiessa, että miten mä saan ne kuvat sinne hevetin pilvipalveluun suoraan tallentumaan, kun ei tossa kännykän mukana tulleessa "Pika-aloitusopas" -lirpakkeessa kuitenkaa ois siitä sanottu mitään. Tai jos olisikin, olin niin vihanen etten halunnu ees katsoo sitä laatikkoa päin. En oo pitkään aikaan kokenu sellaista pettymyksen tunnetta.
Kuitenkin Axwellin keikalta kun oltiin selvitty, suunnattiin sisälavalle kattomaan Knife Partyn jo alkanut setti anniskelupuolelta, kun oli meinaan pikkasen jano. Huom. vettä juotiin, a-juomien kanssa läträtessä oisin kyllä ollu tiputuksessa jo alta aikayksikön. Above & Beyondin aikana huilittiin sitten vähän kanssa, mutta ei se mun alaselkää pelastanut. Gareth Emeryn setti oli ihan jäääätävän hyvä, mutta meinas siinä melkee tippa tulla linssiin kun teki mieli joraa ihan päättömästi, mutta alaselän huutaessa hoosiannaa ei vaan pystyny. Lähdettiin sitten vartti ennen setin loppua narikkaan ja siitä junalla bussin, väärän pysäkin, kolmen kilsan kävelymatkan ja Helsingin luontotuokion kautta suihkuun ja nukkumaan. En oo meinaan ennen nähny kettua muuta ku autosta vilaukselta, tai supikoiraa, mutta kaupunkijäniksiä oon kyllä nähny. Lisäksi näin iiison etanan kotelo selässään, otin kuvankin, mutta poks se oli mun puhelimelle viimenen pisara. "Mullahan ei vittu kuvata etanoita, joten sammun" se varmaa aatteli.

Lauantaina käytiin päivällä rannalla Laurin, kuuden huskyn, perhoskoiran ja mukavan ihmisporukan kanssa. Ihan oli mielenkiintonen seurue, josta me sitten jatkettii taas festarialueelle. Third Partylla oli huikee meno, josta me suunnattiin sitten kattoon Baston settiä. Omasta mielestäni se oli kyllä aika vaatimaton, joten siirryttiin sitten kattoo viimenen tunti Steve Angellon setistä, joka ois kyllä pitäny nähdä kokonaan. Tässä vaiheessa olin saanu porukoilta tiedon, että jeps, sunnuntaina junalla Jyväskylään ja Papan 80-vuotissyndeille. En tienny oisko mun pitäny itkee vai nauraa, tein molempia. Eikä mulla ollu toimivaa kännykkää.
Steven keikan jälkeen lähdettiin oottamaan Nicky Romeron keikkaa, jolta mulla oli aika isot odotukset. Nicky kyllä ylitti ne totaalisesti. En oo varmaan ikinä ollu niin upeella keikalla, vaikka Swedish House Mafian kaikki jätkät, Pendulum ja Breathe Carolina ovatkin pistäneet aika pirun hyvin kampoihin. Nickyn koko settilista oli ihan mahtava ja meno huikee. Muuten pysyttiin Laten kanssa about puolivälin jälkeisessä osassa joraamassa, mut nyt oltiin aika eessä, enkä ois kyllä voinu kuvitella huimempii pirskeitä. Hardwell ei ollut huono sekään, mutta mun ylistys ja energia oli kulutettu nyt niin hyvin Nickylle, että mun mittapuulla Hardwell jäi kakkoseks. Kotimatka suijui vähän vähemmillä kävelyillä nyt, kun osuttiin oikeeseen bussiin, vaikka narikassa meni yli puoli tuntia.
Yö menikin sitten niin, että kun neljän aikaan oltiin tukikohdassa, pakkailun ja muun siisitytymisen jälkeen sitä ehdittiin tunti nukkua, kunnes kuudelta lähin taksilla OMG OLI NIIN SIISTIÄ rautatieasemalle ja seittemältä junalla Tampereelle, vaihto, siitä Jyväskylään, Papan synttäreille, kahden tunnin päästä takaisin Jyväskylään, tunnin odottelu junaa, koska se oli myöhässä puoli tuntia, junaan, Tampereelle, myöhästyminen vaihdosta, tutustuminen random-tyttöön, jonka kanssa käytiin ilmasilla kahvilla, junaan ja tunti suunniteltua myöhemmin Pasilassa. Nyt mulla sentään oli toimiva puhelin, mun elämäni ensimmäinen kännykkä, Nokia 1100 ♥. [x] Toimii jopa mikrosimillä!
Vaikken kauheen innoissani ollu lähdössä Jyväskylään ja mun unet jäi pahasti miinuksen puolelle, oli silti ihana nähdä kuinka onnellinen Pappa oli kun ilmaannuin paikalle. :') Ja tottakai oli ihana nähdä kaikkia serkkuja, en muista millon oisin viimeksi...

Sunnuntai oli keikkojen puolesta ihan jeppistä jee. Olin vaan nii pilvilinnoissa siitä Nickyn keikasta, että illan keikat meni kevyellä fiilistelyllä. Artistit oli mulle paljon tuntemattomampia ja Otto Knowsin keikan olinkin ehtinyt jo valmiiksi missata, että se siitä sitten. Tiëston keikka oli silti tosi makee. Poislähtö olikin sitten oma juttunsa, koska sunnuntai -> ei junia, ei busseja! Eihän siinä sitte auttanut muu kuin taksijonoon odotteleemaan kolmeksi vartiksi ja siitä taksilla tukikohtaan. Mystistä olla vuorokauden sisään kahdesti taksissa... Tässä oli varmaan kymmenen vuoden taksikiintiö sitten vuorokaudessa täytetty.

Maanantaina kunhan jaksettiin, lähdettiin kotia kohti ja päästiin jopa perille. Lihakset kiittää, tai ainakin mulla on hartiat edellen jumissa.

1. hihi, näitä sun tekstejä on aina yhtä hauska lukea :D

2. Repesin tolle etana-kännykkä jutulle aika tehokkaasti. Toivottavasti ollin porukat ei heränny... :D

1. "Mille sää Emma naurat?"
      "Vittuileville etanoille mä täs vaan...." xP