perjantai 5. huhtikuuta 2013

Älä itke, koska se on ohi. Hymyile, koska se tapahtui.

Reilu viikko sitten en ollu pitkään aikaan kokenut sellaista vapauden tunnetta kuin lähtiessäni lyhyen saksan yo-kokeesta. Melkein tirautin onnen kyyneliäkin, mutta päätin sitten lähteä extempore Kuopioon, koska Janin Marsu piti katsastaa. Myöhästyin sitten vähän heppakerhon ohjauksesta Keskuksella, mutta saatiin me tyttösten kanssa paljon aikaan silti. Oli ihan virkistävää toimittaa tuommoinen sijaisuus.

Pääsiäisenä suunnattiin koko perheen voimin mökille. En oo sielläkään käynyt kahteen vuoteen!!!! Mutta pian muistin miksi: sänky oli liian lyhyt, tyyny oli huono ja ulkohuussissa on kylmä (tai jos ei kylmä niin tolkuttomasti hyttysiä). Kaiken kukkuraks jouduin pesee mun hiukset pesuvadissa, koska suihku ei toimi talvella. Voin sanoa, että sellaista tuskaa en oo kokenu pitkään aikaan. Ei kiitos enää ikinä. Pilkillä jaksoin olla ekana päivänä tunnin, jonka jälkeen luovutin.

Mökkeilyn jälkeen kirmasin tukka putkella takasin Rautalammille ja ratsastamaan. Menin ekaa kertaa Väiskillä Tiinan pitämällä koulutunnilla ja oli hauskaa! Tiinan sanoja lainaten "ei vielä ihan rutinoitunut, mutta rehellinen". Ja sitä se oli, hirmu mukava ratsastaa.
Oman ja seuraavan tunnin jälkeen autoin yritin ainakin  hevosten sisälle otossa, mutta mitä kävikään. Hildy päätti singota suoraan ensimmäiseen vapaana olevaan suuntaan ja minä koitin roikkua sen riimussa niin jämäkästi kuin mahdollista. Vaitettavasti oma elopainoni ei vaikuttanut neidin menoon millään tavalla, eikä edes edessä oleva oja+lumihanki estänyt meitä. Poni hyppäsi sinne, minä hyppäsin perässä, mutta juutuin reisiäni myöten sinne kinokseen. Siinä vaiheessa totesin olevan itselle parempi, jos nyt päästän ponista irti. Hildy sinkosi tallin taakse, 
minä konttasin hangesta ja sitten mentiin perään katsomaan missä neiti kirmaa. 
Talliinhan se sitten meni, saatiin siellä kiinni eikä kenellekkään sattunut mitään. On vaan niin ihanaa kun kevät tulee, että pitää vähän sinkoilla.
Lisäks tänään tuli kännykkään ilouutinen! Sain vaihdettua Mennalassa mun ratsastustunnin maanantaille. Enää ei tartte itkeä peruuntuneita ratsastustunteja, kun viikonloput täyttyy kaikella muulla ihmeellisellä ja hauskalla.



Kaikki kuvat we ♥ it
Kaiken kaikkiaan, vaikka nyt oon tosi helpottunu kirjotusten ollessa ohi, tuntuu pahalta että tääkin lukukausi on kohta ohi. Koulu ei oo koskaan ollu näin hauskaa. Täällä on ihan mahtavia ihmisiä ja vaikka välillä ratsastus on ollu ihan tyhmää, jää näitäkin heppoja kaipaamaan ihan hurjasti. Enkä uskonu sanovani tätä, mutta kyllä Tohistakin jää kaipaamaan. Oon itsenäistyny ja kasvanu ihmisenä ihan kauheesti, vaikka mun mielestä Barbiet on edelleen ihan parhaita leluja ja pyörätelineiden yli on hauska hyppiä kuin GP-ratsu.
Uusiin kouluihin hakiessa ja pääsykoepaikkoja vastaanottaessa tuntuu, että hirveen iso muutos on tulossa elämään. Tuntuko musta tällaselta kun olin Rautalammille tulossa? En usko, olin lähinnä yliaktiivinen tietäessäni pääseväni kotipaikkakunnalta pois. Nyt taas tuntuu, ettei tutusta ja turvallisesta halua luopua. Onneksi moni ystävä on hakenut Tampereelle, joten jos ihanasti käy, ei näitä hyyppiä tartte lähtee kauheen kauaksi aina moikkaamaan. Silti osa on kauempana, mutta sekin on ihan itestä kiinni antaako välimatkan häiritä. Kaikkein kamalimmalta tuntuu jättää meidän solun pienokaiset tänne, jotka ahkerasti uurastavat vielä vuoden tai kaksi, ennen kuin pääsevät nauttimaan tästä tilanteesta mitä itse käy läpi. Ne on vähän niin kuin pikkusiskoja.


2 kommenttia:

  1. Voi... En näe sua enää lauantaina );... No. Saat ainaki viikonloput vapaaks. Mieluumminhan mä itsekin jättäisin jonkun (jos niitä joitakin edes on) kaipaaaman mua, kun jäisin ite kaipaamaan niitä ratsastustunteja, jotka nyt tälläkertaa sattu jäämään välistä. Mahtava teksti jälleen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tuuli! Noi lauantait on mulle just nyt tosi vaikeita, kun kaikki tapahtuma keskittyy kokonaan lähinnä niihin. Helpompi käydä maanantaina sitten ettei tartte rästejä olla koko aikaa ratsastamassa.

      Poista